loading...

هوای شیراز

بازدید : 43
پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 زمان : 11:09

سوئيچ شبکه هايک ويژن / ضبط به صورت NAS

يکي از قسمت هاي مهم در يک سيستم مداربسته تحت شبکه ضبط تصاويري است که توسط دوربين گرفته شده، حال بسته به سيستمي که راه اندازي شده روش هاي ضبط تصاوير متفاوت خواهند بود. اين سيستم ها به دو گروه زير تقسيم بندي مي گردند:

  • سيستم هايي که از دستگاه ضبط ان وي آر (NVR) براي ضبط تصاوير استفاده مي کنند.
  • سيستم هاي مبتني بر PC Server که از سرورهاي کامپيوتري براي ضبط تصاوير استفاده مي کنند.

همانطور که گفته شد با توجه به بسترسازي صورت گرفته در سيستم مداربسته روش هاي ضبط تصاوير مي توانند متفاوت باشند زيرا تکنولوژي بکار رفته در هر کدام از دستگاه هاي فوق براي مديريت، ضبط و ذخيره سازي تصاوير، پخش زنده، بازپخش و ساير قابليت هاي موجود متفاوت است. با توجه به اينکه کاربران اغلب با نحوه کارکرد دستگاه ضبط NVR در يک سيستم مداربسته آشنا هستند در ادامه ابتدا به معرفي ساير روش ها و دستگاه هاي مورد استفاده در سيستم هاي مبتني بر سرورهاي کامپيوتري و مقايسه و سپس ذکر تفاوت هاي آنها با نحوه ضبط در دستگاه NVR مي پردازيم:

NAS يا Network attached storage يک روش ذخيره سازي براي ديتاهاي کامپيوتري است که قابليت اتصال به شبکه هاي کامپيوتري را دارد. روش ذخيره سازي به صورت NAS مي تواند شامل سخت افزار، نرم افزار و يا به طور کلي پيکربندي آن باشد. ولي اغلب به عنوان يک کامپيوتر تخصصي هدفمند در نظر گرفته مي شود. ساده ترين تعريف NAS عبارت است از: “هر سروري که فايل هاي ذخيره شده خود را با ديگران در شبکه به اشتراک بگذارد .

اما در سيستم هاي مداربسته، منظور از NAS در واقع سرورهاي کوچکي هستند که عمل ضبط و مديريت تصاوير را در شبکه به عهده دارند. در واقع زماني که شرايط طوري باشد که مجبور به استفاده از سيستم هاي کامپيوتري به جاي دستگاه ضبط NVR باشيد مي توانيد از سرورهاي NAS استفاده کنيد.

نکات مهم در انتخاب سرور NAS

  • پشتيباني از قابليت RAID

يکي از قابليت هاي سيستم NAS پشتيباني از سيستم RAID در ذخيره سازي تصاوير است. همانطور که قبلا نيز در مورد اين سيستم ذخيره سازي توضيح داديم وجود سيستم RAID باعث مي شود تا در صورت خراب شدن يک هارد اطلاعات حياتي بر روي هارد ديگر بک آپ گيري شوند و از دست نروند. توصيه مي شود در هنگام انتخاب سرور NAS نوعي از آن را انتخاب کنيد که از سيستم RAID پشتيباني مي کند.

  • امنيت

در صورت استفاده از سرور NAS براي ذخيره سازي تصاوير دوربين مداربسته بهتر است که سروري را انتخاب نمائيد که اتصال سرور به مرورگر در آن امن باشد.

  • بزرگي پروژه

يکي از موراد بسيار مهم در هنگام انتخاب سرور NAS اين است که اين نکته را در نظر بگيريد که آيا در آينده قصد توسعه تعداد دوربين هاي مداربسته را داريد يا خير. زيرا چنانچه قصد توسعه سيستم خود را داشته باشيد بايد از يک NAS قوي تر(براي مثال با ظرفيت RAM هارد بالاتر) استفاده کنيد که بتواند تعداد بيشتري دوربين را ساپورت کند.

  • رابط گرافيکي

در هنگام انتخاب NAS Storage خود به رابط گرافيکي Graphic User Interface آن نيز توجه نمائيد. زيرا اين رابط کاربري گرافيکي رابطه مستقيم با نحوه مديريت، کيفيت ضبط و پخش تصاوير دارد.

  • کيفيت هارد ديسک ها

در سيستم ضبط NAS با توجه به موارد گفته شده بهتر است از هارد ديسک مخصوص دوربين مداربسته با کيفيت بالا استفاده کنيد تا در صورت عملکرد شبانه روزي سيستم مشکلي براي ذخيره تصاوير پيش نيايد.

  • پورت شبکه

ظرفيت پهناي باند پورت شبکه سرور NAS نيز از جمله موارد مهمي است که بايد در نظر گرفته شود زيرا تعيين کننده سرعت انتقال اطلاعات بر روي شبکه است. براي مثال پهناي باند ??/???/???? بسيار مناسب است. برخي از سرور هاي قدرتمند تر نيز داراي دور پورت شبکه براي انتقال تصاوير هستند.

تفاوت سرور NAS و NVR

امنيت

يکي از تفاوت هاي موجود ميان اين دو امنيت بالاتر دستگاه NVR است زيرا دستگاه NVR دستگاهي تخصصي است که تنها براي ضبط و مديريت تصاوير دوربين هاي مداربسته طراحي شده و فاقد آپشن هاي نرم افزاري اضافه ديگري است که در يک سرور کامپيوتري وجود دارد به همين دليل به هنگام اتصال به شبکه به صورت LAN يا WAN در مقابل خطر نفوذ ويروس هاي کامپيوتري مقاوم تر اند.

هزينه

از لحاظ هزينه اي که بابت هر کدام از اين دو روش مي کنيد روش NAS روش پرهزينه تري است زيرا در نهايت با آن مي توانيد تا حداکثر 2 الي 4 دوربين IP را ساپورت کنيد و براي هر دوربين اضافه تري بايد هزينه بپردازيد اما در NVR چنين محدوديتي وجود ندارد.

  1. بيشتر بخوانيد: دوربين تشخيص چهره دوربين مداربسته تي وي تي

سوئيچ شبکه هايک ويژن

تکنولوژي دوربين هاي مداربسته تحت شبکه روز به روز در حال گسترش است و اين سيستم ها در نزد کاربران از محبوبيت زيادي برخوردارند. اين سيستم ها در بسياري از پروژه ها و سازمان هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرند. لذا براي ارتقا عملکرد اين سيستم ها و افزايش کيفيت نصب نياز به تجهيزات جانبي شبکه مانند سوئيچ، روتر، مودم و … است که بايد در انتخاب آن ها دقت نمود تا بيشترين کارايي را در بسترسازي يک سيستم شبکه داشته باشند.

سوئيچ شبکه هايک ويژن

سوئيچ شبکه هايک ويژن از جمله تجهيزات جانبي شبکه بوده که از اهميت ويژه اي در نصب و راه اندازي يک سيستم مداربسته برخوردار است. به خصوص در پروژه ها و بسترسازي هاي بزرگ با کابل کشي هاي طولاني که اهميت آنها دو چندان گشته و بطور مستقيم نقش چشمگيري در کاهش هزينه ها خواهند داشت.

با يک مثال ساده اهميت وجود سوئيچ در يک سيستم تحت شبکه را برايتان روشن مي کنيم. فرض کنيد يک فضاي بزرگ چند هزار متري در اختيار داريد و بايد آن را با تعداد زيادي دوربين هايک ويژن (100 عدد) پوشش دهيد قاعدتا نمي توانيد از هر دوربين يک کابل به صورت جداگانه به دستگاه ضبط NVR يا منبع تغذيه برق متصل کنيد زيرا بايد هزينه زيادي را صرف کابل کشي هاي طولاني کنيد که در کل کار منطقي نيز نيست. اما با تقسيم بندي مناسب مکان مورد نظر به چندين نقطه و تعبيه تعدادي سوئيچ شبکه در آنها مي توان تمامي دوربين ها را در محل به آن متصل نموده و تنها با يک کابل کليه دوربين ها را به دستگاه ضبط برد.

سوئيچ POE چيست؟

POE مخفف Power Over Ethernet است. POE نوعي تکنولوژي است که مي تواند به طور همزمان اطلاعات و جريان الکتريکي را با استفاده از يک کابل (براي مثال Cat.5) به ساير تجهيزات شبکه (مانند تلفن هاي VoIP، نقاط دسترسي و دوربين هاي شبکه) منتقل کند. يک سيستم کامل POE شامل دو قسمت زير است:

  • تجهيزات تامين کننده جريان برق: مانند تجهيزاتي که از تکنولوژي PoE پشتيباني مي کنند مانند سوئيچ POE و PoE injector
  • تجهيزات نيازمند برق: شامل دوربين هاي تحت شبکه در يک سيستم مداربسته

انتخاب سوئيچ POE مناسب

  1. استانداردهاي مختلف: تکنولوژي POE از دو استاندارد مختلف پشتيباني مي کند که شامل استاندارد IEEE802.3af که در آن توان خروجي هر پورت 15.4 وات است. اما با توجه به اين که در حين انتقال بخشي از توان در کابل مصرف مي شود اين عدد در عمل به 12.95 وات مي رسد. در استاندارد PoE + (IEEE802.3at) نيز توان خروجي هر پورت 30 وات است که تنها 25 وات آن در عمل به دستگاه هاي فعال در شبکه منتقل مي شود. لذا با توجه به توضيحات بالا توصيه مي شود که سوئيچ PoE اي را انتخاب نمائيد که نيازهاي نظارتي شما را به خوبي برآورده کند.
  2. توان کل سوئيچ: سوئيچ PoE يک پارامتر مهم دارد و آن توان کل آن است. اگر ميزان توان مصرفي دوربين هاي شما از ظرفيت توان سوئيچ POE بالاتر رود در اين صورت سوئيچ POE شما قادر به تامين انرژي مورد نياز دوربين هاي شما نخواهد بود. لذا چنانچه برق کافي به دوربين هاي موجود در سيستم مداربسته نرسد منجر به اختلالاتي همچون خاموش شدن دوربين و از دست رفتن تصاوير مي شود. لذا توصيه مي شود، در هنگام خريد يک سوئيچ PoE براي دوربين هاي IP خود، بهتر است انواع پرقدرت آن را انتخاب نمائيد و يا اگر امکان اين کار را نداريد بهتر است دوربين هاي پر مصرف خود را مانند دوربين اسپيددام هايک ويژن به صورت جداگانه تغذيه کنيد.
  3. تعداد پورت هاي سوئيچ: سوئيچ هاي POE با تعداد پورت هاي متفاوتي توليد مي شوند که شامل 8 پورت، 16 پورت 24 پورت 48 پورت و … مي شود. در حالي که تعداد پورت ها تا حد زيادي به نياز واقعي شما و همچنين مصرف برق کلي دوربين هاي IP بستگي دارد. لذا در هنگام خريد بايد با توجه به تعداد دوربين هاي خود سوئيچ مناسب خود را انتخاب نمائيد. براي مثال يک سوئيچ 24 پورته با توان کل 370 وات تحت استاندارد IEEE802.3af مي تواند از 24 دوربين تحت شبکه پشتيباني کند در حاليکه همين سوئيچ تحت استاندارد IEEE802.3at تنها مي تواند 12 دوربين تحت شبکه را پشتيباني کند.

سوئيچ چگونه کار مي کند؟

وظيفه سوئيچ در يک سيستم مداربسته انتقال اطلاعات به گيرنده مرکزي يا همان دستگاه ضبط است. يکي ديگر از قابليت هاي سوئيچ مي توان به تعيين سطح دسترسي براي کاربران در آن اشاره نمود. بدين معني که داده ها تنها به گيرنده اي ارسال مي شود که قرار است به اطلاعات دسترسي داشته باشد. به اين ترتيب، اين امر منجر به اين مي شود که هم امنيت شبکه تا حد زيادي تامين گردد و هم شبکه با انباشت ناگهاني حجم زيادي از اطلاعات روبرو نشود.

انواع سوئيچ شبکه هايک ويژن:

به طور کلي سوئيچ هاي شبکه در دو دسته بندي زير قرار مي گيرند:

  • سوئيچ هاي مديريتي يا Manageable
  • سوئيچ هاي غير مديريتي يا Unmanageable
  1. سوئيچ هاي غير مديريتي تجهيزاتي هستند که به حالت برنامه ريزي شده توليد و عرضه مي شوند. عملکرد اين دستگاه ها بر مبناي استاندارد هاي خاصي است و هيچ گونه امکان تغيير در توابع عملکردي اين نوع از سوئيچ ها وجود ندارد.
  2. به دليل محدوديت ذکر شده سوئيچ هاي غير مديريتي بسيار ارزان تر از سوئيچ هاي مديريتي هستند.
  3. در سوئيچ هاي مديريتي با استفاده از رمز عبور مي توان برنامه ريزي آن را تغيير داده و يا ويرايش نمود. در نتيجه بر خلاف سوئيچ هاي غير مديريتي امکان تغيير توابع آنها به منظور بهينه سازي عملکرد دستگاه ها وجود دارد.
  4. امکان تعيين سطح دسترسي براي هر کاربر با استفاده از سوئيچ هاي مديريتي وجود دارد و مي توان بستر تجهيزات مدار بسته را از بستر اصلي شبکه جدا نمود.

نکات ضروري در انتخاب سوئيچ شبکه براي سيستم مدار بسته

همانطور که گفتيم سوئيچ ها از اجزاي اصلي سيستم هاي مدار بسته شبکه هايک ويژن هستند و نقش آنها انتقال و تبادل اطلاعات بين بخش هاي مختلف يک شبکه محلي (LAN) است. ساختار فيزيکي سوئيچ ها تشکيل شده از تعدادي پورت. تعداد اين پورت ها در سوئيچ هاي با ظرفيت مختلف، متفاوت است به تبع آن قدرت انتقال اطلاعات نيز در آنها متفاوت است. سوئيچ هاي معمولي داراي 4 تا 8 پورت و سوئيچ هاي پيشرفته تر بين 32 تا 128 پورت دارند که مصارف صنعتي دارند. در هنگام انتخاب سوئيچ هاي شبکه بايد به سه مورد زير توجه نمود زيرا توان کل سوئيچ و توان مصرفي دستگاه هاي متصل به آن با هم متفاوت است:

  • توان سوئيچ
  • تعداد پورت ها
  • ميزان پهناي باند موجود

سوئيچ هاي مختلف داراي پهناي باند ورودي و خروجي متفاوتي هستند که در رنج اعداد ??/???/????Mbps براي دوربين هاي مدار بسته قرار مي گيرد. با يک مثال ساده مي توان موضوع پهناي باند را توضيح داد. اگر مجموع حجم تصاوير انتقالي شما بيش از 100 Mbps باشد و سوئيچ شما از نوع 10/100 Mbps باشد تصاوير با تاخير به نمايش در خواهند آمد.

سوئيچ شبکه هايک ويژن / ضبط به صورت NAS

يکي از قسمت هاي مهم در يک سيستم مداربسته تحت شبکه ضبط تصاويري است که توسط دوربين گرفته شده، حال بسته به سيستمي که راه اندازي شده روش هاي ضبط تصاوير متفاوت خواهند بود. اين سيستم ها به دو گروه زير تقسيم بندي مي گردند:

  • سيستم هايي که از دستگاه ضبط ان وي آر (NVR) براي ضبط تصاوير استفاده مي کنند.
  • سيستم هاي مبتني بر PC Server که از سرورهاي کامپيوتري براي ضبط تصاوير استفاده مي کنند.

همانطور که گفته شد با توجه به بسترسازي صورت گرفته در سيستم مداربسته روش هاي ضبط تصاوير مي توانند متفاوت باشند زيرا تکنولوژي بکار رفته در هر کدام از دستگاه هاي فوق براي مديريت، ضبط و ذخيره سازي تصاوير، پخش زنده، بازپخش و ساير قابليت هاي موجود متفاوت است. با توجه به اينکه کاربران اغلب با نحوه کارکرد دستگاه ضبط NVR در يک سيستم مداربسته آشنا هستند در ادامه ابتدا به معرفي ساير روش ها و دستگاه هاي مورد استفاده در سيستم هاي مبتني بر سرورهاي کامپيوتري و مقايسه و سپس ذکر تفاوت هاي آنها با نحوه ضبط در دستگاه NVR مي پردازيم:

NAS يا Network attached storage يک روش ذخيره سازي براي ديتاهاي کامپيوتري است که قابليت اتصال به شبکه هاي کامپيوتري را دارد. روش ذخيره سازي به صورت NAS مي تواند شامل سخت افزار، نرم افزار و يا به طور کلي پيکربندي آن باشد. ولي اغلب به عنوان يک کامپيوتر تخصصي هدفمند در نظر گرفته مي شود. ساده ترين تعريف NAS عبارت است از: “هر سروري که فايل هاي ذخيره شده خود را با ديگران در شبکه به اشتراک بگذارد .

اما در سيستم هاي مداربسته، منظور از NAS در واقع سرورهاي کوچکي هستند که عمل ضبط و مديريت تصاوير را در شبکه به عهده دارند. در واقع زماني که شرايط طوري باشد که مجبور به استفاده از سيستم هاي کامپيوتري به جاي دستگاه ضبط NVR باشيد مي توانيد از سرورهاي NAS استفاده کنيد.

نکات مهم در انتخاب سرور NAS

  • پشتيباني از قابليت RAID

يکي از قابليت هاي سيستم NAS پشتيباني از سيستم RAID در ذخيره سازي تصاوير است. همانطور که قبلا نيز در مورد اين سيستم ذخيره سازي توضيح داديم وجود سيستم RAID باعث مي شود تا در صورت خراب شدن يک هارد اطلاعات حياتي بر روي هارد ديگر بک آپ گيري شوند و از دست نروند. توصيه مي شود در هنگام انتخاب سرور NAS نوعي از آن را انتخاب کنيد که از سيستم RAID پشتيباني مي کند.

  • امنيت

در صورت استفاده از سرور NAS براي ذخيره سازي تصاوير دوربين مداربسته بهتر است که سروري را انتخاب نمائيد که اتصال سرور به مرورگر در آن امن باشد.

  • بزرگي پروژه

يکي از موراد بسيار مهم در هنگام انتخاب سرور NAS اين است که اين نکته را در نظر بگيريد که آيا در آينده قصد توسعه تعداد دوربين هاي مداربسته را داريد يا خير. زيرا چنانچه قصد توسعه سيستم خود را داشته باشيد بايد از يک NAS قوي تر(براي مثال با ظرفيت RAM هارد بالاتر) استفاده کنيد که بتواند تعداد بيشتري دوربين را ساپورت کند.

  • رابط گرافيکي

در هنگام انتخاب NAS Storage خود به رابط گرافيکي Graphic User Interface آن نيز توجه نمائيد. زيرا اين رابط کاربري گرافيکي رابطه مستقيم با نحوه مديريت، کيفيت ضبط و پخش تصاوير دارد.

  • کيفيت هارد ديسک ها

در سيستم ضبط NAS با توجه به موارد گفته شده بهتر است از هارد ديسک مخصوص دوربين مداربسته با کيفيت بالا استفاده کنيد تا در صورت عملکرد شبانه روزي سيستم مشکلي براي ذخيره تصاوير پيش نيايد.

  • پورت شبکه

ظرفيت پهناي باند پورت شبکه سرور NAS نيز از جمله موارد مهمي است که بايد در نظر گرفته شود زيرا تعيين کننده سرعت انتقال اطلاعات بر روي شبکه است. براي مثال پهناي باند ??/???/???? بسيار مناسب است. برخي از سرور هاي قدرتمند تر نيز داراي دور پورت شبکه براي انتقال تصاوير هستند.

تفاوت سرور NAS و NVR

امنيت

يکي از تفاوت هاي موجود ميان اين دو امنيت بالاتر دستگاه NVR است زيرا دستگاه NVR دستگاهي تخصصي است که تنها براي ضبط و مديريت تصاوير دوربين هاي مداربسته طراحي شده و فاقد آپشن هاي نرم افزاري اضافه ديگري است که در يک سرور کامپيوتري وجود دارد به همين دليل به هنگام اتصال به شبکه به صورت LAN يا WAN در مقابل خطر نفوذ ويروس هاي کامپيوتري مقاوم تر اند.

هزينه

از لحاظ هزينه اي که بابت هر کدام از اين دو روش مي کنيد روش NAS روش پرهزينه تري است زيرا در نهايت با آن مي توانيد تا حداکثر 2 الي 4 دوربين IP را ساپورت کنيد و براي هر دوربين اضافه تري بايد هزينه بپردازيد اما در NVR چنين محدوديتي وجود ندارد.

  1. بيشتر بخوانيد: دوربين تشخيص چهره دوربين مداربسته تي وي تي

سوئيچ شبکه هايک ويژن

تکنولوژي دوربين هاي مداربسته تحت شبکه روز به روز در حال گسترش است و اين سيستم ها در نزد کاربران از محبوبيت زيادي برخوردارند. اين سيستم ها در بسياري از پروژه ها و سازمان هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرند. لذا براي ارتقا عملکرد اين سيستم ها و افزايش کيفيت نصب نياز به تجهيزات جانبي شبکه مانند سوئيچ، روتر، مودم و … است که بايد در انتخاب آن ها دقت نمود تا بيشترين کارايي را در بسترسازي يک سيستم شبکه داشته باشند.

سوئيچ شبکه هايک ويژن

سوئيچ شبکه هايک ويژن از جمله تجهيزات جانبي شبکه بوده که از اهميت ويژه اي در نصب و راه اندازي يک سيستم مداربسته برخوردار است. به خصوص در پروژه ها و بسترسازي هاي بزرگ با کابل کشي هاي طولاني که اهميت آنها دو چندان گشته و بطور مستقيم نقش چشمگيري در کاهش هزينه ها خواهند داشت.

با يک مثال ساده اهميت وجود سوئيچ در يک سيستم تحت شبکه را برايتان روشن مي کنيم. فرض کنيد يک فضاي بزرگ چند هزار متري در اختيار داريد و بايد آن را با تعداد زيادي دوربين هايک ويژن (100 عدد) پوشش دهيد قاعدتا نمي توانيد از هر دوربين يک کابل به صورت جداگانه به دستگاه ضبط NVR يا منبع تغذيه برق متصل کنيد زيرا بايد هزينه زيادي را صرف کابل کشي هاي طولاني کنيد که در کل کار منطقي نيز نيست. اما با تقسيم بندي مناسب مکان مورد نظر به چندين نقطه و تعبيه تعدادي سوئيچ شبکه در آنها مي توان تمامي دوربين ها را در محل به آن متصل نموده و تنها با يک کابل کليه دوربين ها را به دستگاه ضبط برد.

سوئيچ POE چيست؟

POE مخفف Power Over Ethernet است. POE نوعي تکنولوژي است که مي تواند به طور همزمان اطلاعات و جريان الکتريکي را با استفاده از يک کابل (براي مثال Cat.5) به ساير تجهيزات شبکه (مانند تلفن هاي VoIP، نقاط دسترسي و دوربين هاي شبکه) منتقل کند. يک سيستم کامل POE شامل دو قسمت زير است:

  • تجهيزات تامين کننده جريان برق: مانند تجهيزاتي که از تکنولوژي PoE پشتيباني مي کنند مانند سوئيچ POE و PoE injector
  • تجهيزات نيازمند برق: شامل دوربين هاي تحت شبکه در يک سيستم مداربسته

انتخاب سوئيچ POE مناسب

  1. استانداردهاي مختلف: تکنولوژي POE از دو استاندارد مختلف پشتيباني مي کند که شامل استاندارد IEEE802.3af که در آن توان خروجي هر پورت 15.4 وات است. اما با توجه به اين که در حين انتقال بخشي از توان در کابل مصرف مي شود اين عدد در عمل به 12.95 وات مي رسد. در استاندارد PoE + (IEEE802.3at) نيز توان خروجي هر پورت 30 وات است که تنها 25 وات آن در عمل به دستگاه هاي فعال در شبکه منتقل مي شود. لذا با توجه به توضيحات بالا توصيه مي شود که سوئيچ PoE اي را انتخاب نمائيد که نيازهاي نظارتي شما را به خوبي برآورده کند.
  2. توان کل سوئيچ: سوئيچ PoE يک پارامتر مهم دارد و آن توان کل آن است. اگر ميزان توان مصرفي دوربين هاي شما از ظرفيت توان سوئيچ POE بالاتر رود در اين صورت سوئيچ POE شما قادر به تامين انرژي مورد نياز دوربين هاي شما نخواهد بود. لذا چنانچه برق کافي به دوربين هاي موجود در سيستم مداربسته نرسد منجر به اختلالاتي همچون خاموش شدن دوربين و از دست رفتن تصاوير مي شود. لذا توصيه مي شود، در هنگام خريد يک سوئيچ PoE براي دوربين هاي IP خود، بهتر است انواع پرقدرت آن را انتخاب نمائيد و يا اگر امکان اين کار را نداريد بهتر است دوربين هاي پر مصرف خود را مانند دوربين اسپيددام هايک ويژن به صورت جداگانه تغذيه کنيد.
  3. تعداد پورت هاي سوئيچ: سوئيچ هاي POE با تعداد پورت هاي متفاوتي توليد مي شوند که شامل 8 پورت، 16 پورت 24 پورت 48 پورت و … مي شود. در حالي که تعداد پورت ها تا حد زيادي به نياز واقعي شما و همچنين مصرف برق کلي دوربين هاي IP بستگي دارد. لذا در هنگام خريد بايد با توجه به تعداد دوربين هاي خود سوئيچ مناسب خود را انتخاب نمائيد. براي مثال يک سوئيچ 24 پورته با توان کل 370 وات تحت استاندارد IEEE802.3af مي تواند از 24 دوربين تحت شبکه پشتيباني کند در حاليکه همين سوئيچ تحت استاندارد IEEE802.3at تنها مي تواند 12 دوربين تحت شبکه را پشتيباني کند.

سوئيچ چگونه کار مي کند؟

وظيفه سوئيچ در يک سيستم مداربسته انتقال اطلاعات به گيرنده مرکزي يا همان دستگاه ضبط است. يکي ديگر از قابليت هاي سوئيچ مي توان به تعيين سطح دسترسي براي کاربران در آن اشاره نمود. بدين معني که داده ها تنها به گيرنده اي ارسال مي شود که قرار است به اطلاعات دسترسي داشته باشد. به اين ترتيب، اين امر منجر به اين مي شود که هم امنيت شبکه تا حد زيادي تامين گردد و هم شبکه با انباشت ناگهاني حجم زيادي از اطلاعات روبرو نشود.

انواع سوئيچ شبکه هايک ويژن:

به طور کلي سوئيچ هاي شبکه در دو دسته بندي زير قرار مي گيرند:

  • سوئيچ هاي مديريتي يا Manageable
  • سوئيچ هاي غير مديريتي يا Unmanageable
  1. سوئيچ هاي غير مديريتي تجهيزاتي هستند که به حالت برنامه ريزي شده توليد و عرضه مي شوند. عملکرد اين دستگاه ها بر مبناي استاندارد هاي خاصي است و هيچ گونه امکان تغيير در توابع عملکردي اين نوع از سوئيچ ها وجود ندارد.
  2. به دليل محدوديت ذکر شده سوئيچ هاي غير مديريتي بسيار ارزان تر از سوئيچ هاي مديريتي هستند.
  3. در سوئيچ هاي مديريتي با استفاده از رمز عبور مي توان برنامه ريزي آن را تغيير داده و يا ويرايش نمود. در نتيجه بر خلاف سوئيچ هاي غير مديريتي امکان تغيير توابع آنها به منظور بهينه سازي عملکرد دستگاه ها وجود دارد.
  4. امکان تعيين سطح دسترسي براي هر کاربر با استفاده از سوئيچ هاي مديريتي وجود دارد و مي توان بستر تجهيزات مدار بسته را از بستر اصلي شبکه جدا نمود.

نکات ضروري در انتخاب سوئيچ شبکه براي سيستم مدار بسته

همانطور که گفتيم سوئيچ ها از اجزاي اصلي سيستم هاي مدار بسته شبکه هايک ويژن هستند و نقش آنها انتقال و تبادل اطلاعات بين بخش هاي مختلف يک شبکه محلي (LAN) است. ساختار فيزيکي سوئيچ ها تشکيل شده از تعدادي پورت. تعداد اين پورت ها در سوئيچ هاي با ظرفيت مختلف، متفاوت است به تبع آن قدرت انتقال اطلاعات نيز در آنها متفاوت است. سوئيچ هاي معمولي داراي 4 تا 8 پورت و سوئيچ هاي پيشرفته تر بين 32 تا 128 پورت دارند که مصارف صنعتي دارند. در هنگام انتخاب سوئيچ هاي شبکه بايد به سه مورد زير توجه نمود زيرا توان کل سوئيچ و توان مصرفي دستگاه هاي متصل به آن با هم متفاوت است:

  • توان سوئيچ
  • تعداد پورت ها
  • ميزان پهناي باند موجود

سوئيچ هاي مختلف داراي پهناي باند ورودي و خروجي متفاوتي هستند که در رنج اعداد ??/???/????Mbps براي دوربين هاي مدار بسته قرار مي گيرد. با يک مثال ساده مي توان موضوع پهناي باند را توضيح داد. اگر مجموع حجم تصاوير انتقالي شما بيش از 100 Mbps باشد و سوئيچ شما از نوع 10/100 Mbps باشد تصاوير با تاخير به نمايش در خواهند آمد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 163
  • بازدید سال : 412
  • بازدید کلی : 5436
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی